Så här tar du bort den digitala nyckeln (smartphone)

Slå på fordonet med smartnyckeln och se till att hålla smartnyckeln inne i fordonet under raderingsprocessen för den digitala nyckeln (kortnyckel).

1. Radera alla digitala nycklar (smartphone)

OSV034101L
    1. Digital nyckel

2. Smartphone-nyckel

3. Delade nycklar

4. Radera alla

När bilen är på pekar du på Inställningar > Fordon > Digital nyckel > Smarttelefonnyckel > Radera alla på infotainment-systemet.

• Ägarens och den delade användarens nyckel kommer att raderas.

• Om det inte finns någon registrerad nyckel kan du inte välja menyn.

2. Radera min smartphone-nyckel

OSV034102L
    1. Digital nyckel

2. Smartphone-nyckel

3. Min smartphone-nyckel

4. Radera

Om ägarens smartphone har bytts ut kan den nya smartphone endast registreras efter att den föregående digitala nyckeln 2 (smartphone) har raderats.

När bilen är på pekar du på Inställningar > Fordon > Digital nyckel > Smarttelefonnyckel > Min smarttelefonnyckel > Radera på infotainment-systemet.

• Efter att Min smarttelefonnyckel har raderats kan den nya smarttelefonen registreras.

Radera de delade nycklarna

Välj Inställningar > Fordon > Digital nyckel > Smarttelefonnyckel > Delade nycklar > [Grupp] > Raderaapå infotainment-systemet.

De digitala nycklarna förutom Min smarttelefonnyckel (smartphone) klassificeras efter [Grupp] och visas som “Delad nyckel”.

Om kontot loggat i smarttelefonen är detsamma, visas det som samma [Grupp]. Du kan radera Delade nyckeln efter enheten i [Grupp].

OBSERVERA
  • Om den digitala nyckeln (smartphone) raderas kommer även den digitala nyckel som har lagrats i smartphone att raderas.

• Om den digitala nyckeln (smartphone) raderas i smartphone raderas även den digitala nyckel som har lagrats i fordonet.

• Digital nyckel (smartphone) raderas inte även om Kia connect-appen raderas på din smartphone.

• Digital nyckel kan aktiveras eller inaktiveras i Kia connect-appen som tillhandahålls av smartphone-tillverkaren.

TIPS

Infotainmentsystemet kan ändras efter programuppdateringar. Se bruksanvisningen som medföljer infotainmentsystemet samt snabbreferensguiden för mer information.