Så här tar du bort den digitala nyckeln (smartphone)
Slå på fordonet med smartnyckeln och se till att hålla smartnyckeln inne i fordonet under raderingsprocessen för den digitala nyckeln (kortnyckel).
-
Radera alla digitala nycklar (smartphone)
OSV034101L-
Digital nyckel
-
Smartphone-nyckel
-
Delade nycklar
-
Radera alla
När bilen är på pekar du på på infotainment-systemet.
-
Ägarens och den delade användarens nyckel kommer att raderas.
-
Om det inte finns någon registrerad nyckel kan du inte välja menyn.
-
-
Radera min smartphone-nyckel
OSV034102L-
Digital nyckel
-
Smartphone-nyckel
-
Min smartphone-nyckel
-
Radera
Om ägarens smartphone har bytts ut kan den nya smartphone endast registreras efter att den föregående digitala nyckeln 2 (smartphone) har raderats.
När bilen är på pekar du på på infotainment-systemet.
-
Efter att Min smarttelefonnyckel har raderats kan den nya smarttelefonen registreras.
-
Radera de delade nycklarna
Välj på infotainment-systemet.
De digitala nycklarna förutom Min smarttelefonnyckel (smartphone) klassificeras efter [Grupp] och visas som “Delad nyckel”.
Om kontot loggat i smarttelefonen är detsamma, visas det som samma [Grupp]. Du kan radera Delade nyckeln efter enheten i [Grupp].
-
Om den digitala nyckeln (smartphone) raderas kommer även den digitala nyckel som har lagrats i smartphone att raderas.
-
Om den digitala nyckeln (smartphone) raderas i smartphone raderas även den digitala nyckel som har lagrats i fordonet.
-
Digital nyckel (smartphone) raderas inte även om Kia connect-appen raderas på din smartphone.
-
Digital nyckel kan aktiveras eller inaktiveras i Kia connect-appen som tillhandahålls av smartphone-tillverkaren.
Infotainmentsystemet kan ändras efter programuppdateringar. Se bruksanvisningen som medföljer infotainmentsystemet samt snabbreferensguiden för mer information.